Salgsbetingelser
Vilkår for kjøp av produkter og abonnement hos Duftreisen
1. Generelt
Disse salgsbetingelsene gjelder for alle kjøp av produkter og tjenester fra Medal Social, org.nr. 931996738, heretter kalt “Duftreisen”. Når du gjennomfører et kjøp eller tegner et abonnement hos Duftreisen, bekrefter du at du har lest, forstått og akseptert våre salgsbetingelser.
2. Abonnementsvilkår
Ved tegning av abonnement hos Duftreisen inngås en løpende avtale som fornyes automatisk hver måned eller i henhold til valgt abonnementsperiode. Abonnementet løper inntil det sies opp av kunden.
Prisen for abonnementet er den som fremgår på nettstedet på bestillingstidspunktet. Duftreisen forbeholder seg retten til å endre priser med 30 dagers varsel.
3. Betaling
Betaling for abonnementet skjer ved bruk av de betalingsmetoder som til enhver tid tilbys på vår nettside. Ved tegning av abonnement samtykker kunden til automatisk belastning av betaling ved fornyelse.
Alle priser er oppgitt inkludert merverdiavgift.
4. Levering
Duftreisen sender abonnementspakker en gang i måneden. Leveringstiden er normalt 3-7 virkedager, men kan variere avhengig av posttjenester og geografisk beliggenhet.
Risikoen for varen går over på kunden når varen er overlevert til transportør.
5. Angrerett
I henhold til angrerettloven har kunden 14 dagers angrerett fra mottak av varen. Angreretten gjelder ikke for produkter som av hygieniske årsaker ikke kan returneres hvis forseglingen er brutt.
For å benytte angreretten må kunden gi melding til Duftreisen innen 14 dager fra produktet ble mottatt. Meldingen kan gis via e-post til hei@duftreisen.no.
6. Reklamasjon og feil ved varen
Kunden har rett til å reklamere på feil eller mangler ved produktet i henhold til forbrukerkjøpsloven. Reklamasjon må fremsettes innen rimelig tid etter at feilen eller mangelen ble oppdaget, og senest 2 måneder fra oppdagelsestidspunktet.
Ved berettiget reklamasjon vil Duftreisen tilby retting, omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet, avhengig av feilen eller mangelens art.
7. Oppsigelse av abonnement
Kunden kan når som helst si opp sitt abonnement. Oppsigelse må skje senest 7 dager før neste fornyelse/betalingstermin for å unngå ny belastning.
Oppsigelse kan gjøres via kundens konto på vår nettside eller ved å kontakte kundeservice.
8. Personvern
Duftreisen behandler kundeopplysninger i henhold til vår personvernerklæring, som er tilgjengelig på vår nettside.
9. Endringer i salgsbetingelsene
Duftreisen forbeholder seg retten til å gjøre endringer i disse salgsbetingelsene. Vesentlige endringer vil bli varslet til kunden på egnet måte og minimum 30 dager før de trer i kraft.
10. Tvisteløsning
Ved eventuelle tvister mellom Duftreisen og kunden skal disse søkes løst i minnelighet. Dersom dette ikke fører frem, kan kunden bringe saken inn for Forbrukertilsynet eller Forbrukerrådet for mekling.
Tvister som ikke løses ved mekling kan bringes inn for domstolene med Oslo tingrett som verneting.
Sist oppdatert: 23. juli 2025